18 Aralık 2011 Pazar

TEK KANATLI DA OLSA KARTAL : BEŞİKTAŞ 73 – GALATASARAY 65










Bu sezon ilk kez salonda izledim Beşiktaş’ı (Ve Galatasaray’ı da) Maç öncesi G.Saray daha geniş ve daha oturmuş kadrosuyla kağıt üzerinde favori çıkmıştı maça. Ama bir gerçek var, kim bir maçı daha çok isterse o hep kazanmaya daha yakındır, Cumartesi’de Sinan Erdem’de olanın kısa özeti bu idi. Deron Williams ve Semih Erden’in NBA’e geri dönüşünden sonra Beşiktaş Milangaz’ın geriye doğru gideceğini, hatta küme düşmeye oynayacağını düşünen çoktu. Ama dünkü oyunuyla ve özellikle de savunmasıyla Beşiktaş, inanç tazeledi. Hem de bunu Kemp ve Mehmet Yağmur’un eksikliklerinde, Can Akın’ın tüm maç tek oyun kurucu oynadığı bir maçta yaptı. Rotasyonu 6 oyuncu ile sınırlıydı Beşiktaş’ın. İlk sahaya çıktığında zaten 10 kişi isi kadrosu. Barış Hersek ve genç Kartal Özmızrak da girdi oyuna ama sadece 6 oyuncunun yükünü hafifletmek için Beşiktaş baştan sona hakimiyid oyunun Sinan Erdem’de. Galatasaray maç boyu Ender ve Furkan’la direnebildi sadece. Sürekli sahada enerjisi yükseldi siyah beyazlıların. Savunma üst düzeydeydi, rotasyonun sık olduğu Galatasaray bu savunmaya bir türlü çözüm üretemedi.


D-Will sonrası takımın lideri belli David Hawkins. Dün de kaptan 21 sayı ile oynadı. Ben onun bu yılın en iyi birkaç transferinden biri olduğunu düşünüyorum, Lakoviç, Vujaçiç, Williams, Bogdanoviç gibi transferler kadar ses getirmese de son yıllarda Euroleague’in en istikrarlı oyuncularından biri geliyordu İstanbul’a. Dün ama maçın yıldızı bence Can Akın idi. Akın tek oyun kurucu oynadı maç boyu, çok iyi organize etti takımı, Ender, Tutku ve Lakoviç üçlüsüne de karşı durdu. Yeni transfer Pops Mensah Bonsu takıma uyumu henüz yakalamasa da atletik özellikleriyle Ersin Dağlı ile iyi bir ikili oldu.Ama ben içeri bir transfer daha gerektiğini düşünüyorum. Beşiktaş’ın guard transferi dışında da bir iki takım oyuncusunu kadroya katması gerektiğini de düşünüyorum. Sezon başında Nedim Yücel transferi gerçekleşse, içeride uzun seçeneği daha çok olacaktı. Salonun yarısından çoğu doluydu, taraftar bu kadar eksikle takımına inanmıyordu, ben de biraz umutsuzdum ne yalan söyleyeyim, ama saha içinde mücadele ile her geçen dakika salondaki ambiyans, heyecan, çoşku arttı, özellikle Dağlı’ın bloğu ve Bonsu’nun smaçlarında zirve yaptı.


Galatasaray da ise Lakoviç sezon başından beri eleştiriliyor. Ben ona zaman verilmesi taraftarı idim. Ki son maçlarda da liderliğini üstlenmişti takımın. Ama dün bu görüntüden çok uzaktı. Birçok oyuncu performansının altındaydı, Shipp, Gordon, Cevher gibi. Ben Galatasaray için sezon başından beridir söylediğimi yine tekrarlayacağım, evet çok iyi bir takım oyunu var, ama bazı oyuncular büyük hedefler için uygun değil. Shipp, Gordon, Andriç, Songalia gibi. Ki dün Beşiktaş üç yabancısı ile de Galatasaray’ın önündeydi. Bir cümle de Erceg’e, büyük yetenek o. Yeterince değerlendiremedi şimdiye kadar bunu, dün ise bunun ışıklarını verdi.
Tek gardlı, tek kanatlı Kartal gülen taraftı Sinan Erdem’de.

Hiç yorum yok: